Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ζωγράφος Κατερίνα BILDJUGA – Λαιμοδέτη.

Η Κατερίνα Bildjuga – Λαιμοδέτη είναι ένας απόλυτα αξιαγάπητος άνθρωπος. Εικαστικός που έχει ξεπεράσει σε μεγάλο βαθμό τα ναρκισσιστικά συμπλέγματα, τις ανασφάλειες και τις μικρότητες που χαρακτηρίζουν τους ανθρώπους του κλάδου της, έχει χαράξει μια άλλη πορεία εντελώς ανεξάρτητη αλλά απόλυτα αξιοπρεπή. Άτομο με ισχυρή θέληση μα ακόμα ισχυρότερη προσωπικότητα. Σε μαγεύει με κάθε της λέξη, είτε αυτή αφορά την Τέχνη είτε τη ζωή. Η ωριμότητα και η πνευματική της ισορροπία αποτελούν εμφανή χαρακτηριστικά της, ενώ η αξία κι ο σεβασμός που αποδίδει  σε συνεργάτες και φίλους είναι γνωρίσματα σπάνια. Ο δρόμος των εικαστικών καλλιτεχνών δεν είναι ποτέ στρωμένος με ροδοπέταλα και αυτό είναι κάτι το οποίο το γνωρίζει καλά. Παρ’ όλα αυτά, η αγάπη της, το ταλέντο και το μεράκι γι’ αυτό που κάνει, της δίνουν ώθηση να προχωρά όλο και περισσότερο, να εμπνέεται, να δημιουργεί, να διακρίνεται, να ενθουσιάζεται και να ενθουσιάζει με το αποτέλεσμα της δουλειάς της, που πάντα έχει κάτι διαφορετικό να δείξει...

Κείμενο/Επιμέλεια/Φωτογραφίες Κατερίνας Bildguga - Λαιμοδέτη: Ζώης Σπ. Κουτρούλης για το www.itsonlyarts.com

Κατερίνα Bildjuga - Λαιμοδέτη ( das_katerina@hotmail.com )

Η Κατερίνα ( das_katerina@hotmail.com ) γεννήθηκε στην Μπαούσκα της Λετονίας ( Bauska, Latvija ) το 1979. Τα τελευταία δεκαοχτώ χρόνια ζει και εργάζεται στην Ελλάδα όντας παντρεμένη με τον Γιάννη Λαιμοδέτη. Το 1999 ξεκίνησε μαθήματα ζωγραφικής και για δέκα περίπου χρόνια παρέμεινε δίπλα στον δάσκαλο Πέτρο Κουφοβασίλη. Έκτοτε έχει πραγματοποιήσει τρεις ατομικές εκθέσεις ενώ έχει συμμετάσχει σε αρκετές ομαδικές.


Η φιγούρα ήταν αυτή που αποτέλεσε αρχικά κεντρικό στοιχείο των έργων της. Στην πορεία  πήρε πλέον άλλη θέση στους πίνακές της, όπου το κύριο βάρος μετατοπίστηκε σε συνθετικές λύσεις που έπαιρναν όλο και πιο «αφηρημένη» μορφή. Λάδι και πίσσα σε επιφάνειες συνήθως ξύλου ( και πιο σπάνια σε μουσαμά ) είναι τα κύρια υλικά που χρησιμοποιεί. Η δουλειά της από μια περίοδο και ύστερα προσανατολίστηκε σε λύσεις που σα βάση τους έχουν παραλλαγές μιας τεχνικής η οποία κατά κάποιο τρόπο παραπέμπει στο «φροτάζ». Είτε με τυπώματα, όπου αξιοποιεί τα τυχαία τους αποτελέσματα, είτε με διαδοχικές αραιές επιστρώσεις επιφανειών σε συνδυασμό με υγρές ροές και σταξίματα πίσσας.


Η ζωγραφική της εντάσσεται απόλυτα στον χώρο της αφηρημένης και αυτό τουλάχιστον δηλώνει και η ίδια. Προτιμά να ζωγραφίζει πάνω σε ξύλα αφού ο καμβάς «κακοποιείται» πολύ εύκολα από το πάθος του ζωγράφου, ενώ το αγαπημένο της χρώμα αλλά και υλικό είναι η πίσσα. Η καταγωγή της παίζει ιδιαίτερο ρόλο στο εικαστικό αποτέλεσμα που δημιουργεί. Στη χώρα της τα έντονα χαρούμενα χρώματα είναι προαπαιτούμενο για τον οποιοδήποτε ζωγράφο, αφού οι κλιματικές συνθήκες αλλά και ο γενικότερος τρόπος ζωής το επιβάλλουν. Σε μια χώρα όπου το φως είναι λιγοστό και το κρύο έντονο σχεδόν όλον τον χρόνο, η ζωγραφική δρα ακόμα περισσότερο ως βασικό αγχολυτικό για τον άνθρωπο. 


Χρησιμοποιεί με την ίδια ευκολία πινέλα αλλά και σπάτουλες κάθε είδους, δίνοντας εξαιρετικά την αίσθηση της κίνησης σε όλες τις φόρμες που δημιουργεί. Η πίσσα που αφήνει να ρέει πάνω στο ξύλο, φτιάχνοντας ακανόνιστα σχήματα και μοτίβα, της δίνει την αίσθηση της ρευστότητας, σε κάθε τι που υπάρχει εκεί, μπροστά ή πίσω από άλλα χρώματα και υλικά, αφού της αρέσει να κάνει παρεμβάσεις βασισμένες σε μικτές τεχνικές πάρα πολύ συχνά. Το σκούρο χρώμα την εκστασιάζει, καθώς οι διαβαθμίσεις του είναι άπειρες και της δίνουν τη δυνατότητα να σκιάζει ή να φωτίζει ανάλογα και σε ποσοστό που η ίδια θέλει. Όσα δημιουργούνται ακανόνιστα τις περισσότερες φορές λαμβάνουν σχήμα και προσλαμβάνουν μορφή, μέσα στις «δύσκολες» παραστάσεις που αγκιστρώνονται στις επιφάνειες που δουλεύει.




Οι διαστάσεις των έργων της είναι κυρίως μικρές και μεσαίου μεγέθους, δίνοντάς της την αίσθηση του απόλυτου ελέγχου κάθε στιγμή. Όλα μα όλα είναι αντιπροσωπευτικά της ιδιοσυγκρασίας της, φέρουν την προσωπική της σφραγίδα και αποτελούν την εικαστική της ταυτότητα. Η καλλιτεχνική αλλά και η εν γένει παρουσία της Κατερίνας Bildjuga – Λαιμοδέτη αφήνει τελικά μια αίσθηση υψηλής αισθητικής και προσωπικής καλλιέργειας που σε συντροφεύει σε κάθε εικαστική αναζήτηση, παντού και πάντα._




Ατομικές εκθέσεις

«Κοντά – Μακριά» The Image Gallery, Αθήνα, Νοέμβριος 2014, σε συνεργασία με της Πρεσβείες της Δημοκρατίας της Λιθουανίας, της Δημοκρατίας της Λετονίας και της Δημοκρατίας της Εσθονίας.

Αθήνα, Απρίλιος 2010, «Ρίζες» στην αίθουσα Τέχνης «συν» Αθήνα.

Απρίλιος 2006, «Χρώμα στην ζωή της πόλης 2006», στο «Μπλε Καφέ».










Δημοφιλή θέματα

Στο Μουσείο Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Συνέντευξη με την Ιστορικό Τέχνης Ειρήνη Σαββανή.

Η Ειρήνη Σαββανή, Ιστορικός Τέχνης, επιμελήτρια της έκθεσης «Το Λάβαρο του Πανεπιστημίου Αθηνών: σύγχρονες εικαστικές προσεγγίσεις» μας ξεναγεί στο ξεχωριστό Ιστορικό Μουσείο του Πανεπιστημίου Αθηνών, Θόλου 5 στην Πλάκα, και συγχρόνως μας οδηγεί στα άδυτα ενός ξεχωριστού εικαστικού εγχειρήματος, σ’ ένα ταξίδι, από τον 19ο αιώνα έως και σήμερα. Το Λάβαρο του Πανεπιστημίου, μοναδικό στο είδος του έργο Τέχνης που φιλοτέχνησε ο Γύζης κατόπιν παραγγελίας της Συγκλήτου, παραμένει σε περίοπτη θέση στις προθήκες του Μουσείου και καλεί να το γνωρίσουμε από κοντά, 130 χρόνια μετά τη δημιουργία του.

Ζ.Κ. Ειρήνη, θα ήθελα να μου πεις λίγα λόγια για τα μόνιμα εκθέματα του Μουσείου αλλά και για την ιστορία του κτηρίου από την κατασκευή του έως και σήμερα.

Ε.Σ. Τα περισσότερα εκθέματα είναι του 19ου αιώνα, αφιερωμένα στη θεμελίωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα μας, μιας κι εδώ είναι ένα ιστορικό κτήριο, εδώ στεγάστηκε το πρώτο Πανεπιστήμιο της ανεξάρτητης Ελλάδας. Λειτούργησε γι’ αυτόν τον σκο…

Art Athina 2017. Συνέντευξη με τον Παναγιώτη Σιάγκρη: «Το παρόν είναι ο μόνος χρόνος».

Η ArtAthina 2017 ξεκινά σήμερα ( τα επίσημα εγκαίνια ) Πέμπτη 25 Μαΐου 2017 και η συνάντηση με τον εικαστικό Παναγιώτη Σιάγκρη έγινε στον χώρο του κλειστού γυμναστηρίου TaeKwonDoστο Παλαιό Φάληρο, κατά τη διάρκεια του «στησίματος» του περιπτέρου της γκαλερί Εικαστικός Κύκλος Sianti, με την οποία συμμετέχει στην έκθεση. Μαζί του οι Κωνσταντίνος Τόλης και Θανάσης Λάλας συνθέτουν μια ομάδα εικαστικών δημιουργών που πράγματι εντυπωσιάζουν με τα έργα αλλά και την ιδιοσυγκρασία τους. 

Ζ.Κ. Συμμετέχεις στην ArtAthina 2017 με πέντε έργα πολύ ξεχωριστά και «φρέσκα». Ποιο είναι το εικαστικό τους στίγμα;
Π.Σ. Τα συγκεκριμένα έργα αποτυπώνουν ουσιαστικά το παρόν, μια στιγμή στην οποία γίνεται κάτι και μέχρι να το σκεφτείς δεν υπάρχει πλέον, ανήκει στο παρελθόν. Στη δουλειά αυτή ο μόνος χρόνος που υπάρχει είναι το παρόν. Αυτό αν θέλεις να το εξηγήσεις βάσει όσων βλέπεις νομίζω πως θα χάσει τη συγγραφική του αισθητική. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα «πάγωμα» του χρόνου, που συνήθως εμπεριέχει μια έκρηξ…

Έκθεση Αρχιτεκτονικής "Space and the Architecture of Compassion" στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.

ΕΓΚΑΙΝΙΑ:01.06.2017 στις 20:00 ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 01.06. – 23.06.2017 ΧΩΡΟΣ: ΙΔΡΥΜΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ 206, 177 78 ΑΘΗΝΑ
Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης σε συνεργασία με την κολεκτίβα Compassion, παρουσιάζουν την έκθεση αρχιτεκτονικής με τίτλο SpaceandtheArchitectureofCompassion/ Ο Χώρος και η Αρχιτεκτονική της Συμπόνιας σε επιμέλεια του Καθ. Σόλωνα Ξενόπουλου. Τη σύλληψη και γενικότερη επιμέλεια των δράσεων του Compassion έχουν οι δρ. Έφη Κυπριανίδου και Πένυ Μονογιού.

Οι προσωπικές αξίες του Σωτήρη Λιούκρα στην αίθουσα Τέχνης «αγκάθι – Κartάλος» ( Φωτορεπορτάζ ).

Ο Σωτήρης Λιούκρας λατρεύει τον τόπο καταγωγής του, τη Φλώρινα, και αυτό φαίνεται έντονα στη ζωγραφική του. Γεννήθηκε στην ακριτική πόλη της Δυτ. Μακεδονίας, σπούδασε στην Α.Σ.Κ.Τ. της Αθήνας με δάσκαλο τον Γιάννη Μόραλη και σήμερα είναι αυτός που μεταδίδει την αγάπη του για τις εικαστικές Τέχνες στους φοιτητές του. Τον αγαπούν πολύ και του το δείχνουν, πώς να μη συμβαίνει άλλωστε, αφού ο Λιούκρας είναι όντως ένας αξιαγάπητος άνθρωπος. Παντρεμένος με τη Ιστορικό Τέχνης Ζωή Γοδόση, διδάσκει στο τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και ζωγραφίζει ασταμάτητα. Στον χώρο Τέχνης «αγκάθι – Κartάλος» αυτές τις ημέρες παρουσιάζει έργα από το 2010 μέχρι και σήμερα, καμβάδες φορτωμένους με ακρυλικά και λάδια. Τα χρώματά του δεν είναι πολλά, αφού το παιχνίδι των αποχρώσεων είναι αυτό που λειτουργεί δημιουργικά στη δουλειά του. Βάση του πάντα το μαύρο, ψάχνει εναγωνίως το φως, «ξανοίγοντας» τα μοτίβα, δουλεύοντας ξανά και ξανά πάνω στις ίδιες πατημασιές. Αυτ…

Στην έκθεση του Μιχάλη Μανουσάκη «Τα μακριά της μαλλιά / σκιάς αεράκι» στη Γκαλερί «Έκφραση – Γιάννα Γραμματοπούλου» ( Φωτορεπορτάζ ).

Ο Μιχάλης Μανουσάκης εικονογραφεί ασταμάτητα τον χρόνο, όπως αυτός προβάλλεται ως ενέργεια, μέσα απ’ τις ζωές τυχαίων ανθρώπων. Πότε τους συναντά και πότε όχι, σε κάθε περίπτωση όλοι έχουν κάτι να του πουν, να του δώσουν ως εικόνα, ως συναίσθημα, που στη συνέχεια θα γίνει ιστορία εικονογραφική. Το φιλμ ξετυλίγεται ομαλά στον τοίχο και κάθε καρέ του έχει κάτι διαφορετικό να σου δείξει.  Τα ξύλα ζωντανεύουν τις μορφές και τα λίγα χρώματα εντείνουν το συναίσθημα, την ιδιότητα, την πράξη. Σκαλίζει και δε ζωγραφίζει, παρά μόνο όταν το κρίνει απαραίτητο. Αγαπά το σώμα και το προβάλλει γυμνό, ως ταυτότητα, σημείο αναφοράς και αναγνώρισης όλων όσων δε γνώρισε από κοντά, παρά προσπερνώντας τους τον άγγιξαν ανεπαίσθητα και του μετέδωσαν το άρωμα που ήθελε να πάρει. Για τον ίδιο το άγγιγμα είναι η χαρά, η λύτρωση από τον πόνο που κουβαλά αυτός αλλά και οι άλλοι. Τα ρούχα του κρύβουν την αλήθεια και καθιστούν τις μορφές μη αναγνωρίσιμες, αθέατες εσωτερικά, κρυμμένες πίσω από ψεύτικα φτιασίδια, που…

Ατομική έκθεση της εικαστικού Μαρίας Φραγκουδάκη με τίτλο “BedSheets” στην S.G. Art Gallery, έως και τις 31 Μαΐου.

Η Μαρία Φραγκουδάκη είναι νέα, ανερχόμενη καλλιτέχνιδα με βάση τη Νέα Υόρκη, που ζει κι εργάζεται μεταξύ Αθήνας και Νέας Υόρκης. Έχοντας ιδιαίτερα σημαντική δραστηριότητα και αποφασιστική πορεία τα δύο τελευταία χρόνια, με ατομικές εκθέσεις στη Νέα Υόρκη (“Haptic Perceptions”) και στο Εβραϊκό Μουσείο της Ελλάδος (“FORM/Less”), καθώς και σημαντικές συμμετοχές στο “Summer Exhibi-tion” της Royal Academy of Arts, σε Scope Art Fair στην Βασιλεία, σε Scope Miami Beach Art Show, στην Crypt Gallery στο Λονδίνο, στο ArtParis Art Fair και με τα έργα της να μπαίνουν σε σημαντικές ιδιωτικές και εταιρικές συλλογές, μεταξύ αυτών και στη συλλογή της Google, επανέρχεται στην Ελλάδα. Έπειτα από το εικαστικό δρώμενο «BedSheets – Ο Δυϊσμός της Ελευθερίας» (The Duality of Freedom) που πραγματοποίησε στην Πλατεία Συντάγματος και στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεταννία στις 27 Απριλίου, η εικαστικός παρουσιάζει στην SG Art Gallery σε αποκλειστικότητα τη νέα της ατομική έκθεση «BedSheets».
Με ιδιαίτερη επιτυχία πρα…

Η ομαδική έκθεση εικαστικών Τεχνών “Tidal Flow Revisited” στη δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά.

Η ομαδική έκθεση εικαστικών "TIDAL FLOW" πραγματοποιήθηκε από  14 έως και 16 Οκτωβρίου 2016, σε έναν χώρο 4.000 τ.μ. στην οδό Θεσσαλονίκης 37 στο Μοσχάτο. Ένα συνεργείο επισκευής σκαφών θαλάσσης διαμορφώθηκε και φιλοξένησε για τρεις μέρες καλλιτέχνες και θεατές που από κοινού  συνέπραξαν ώστε η εμπειρία της άμεσης επαφής να ανανεώσει τη σχέση των επισκεπτών με την τέχνη...

Έκθεση της εικαστικού Julia Guerrero στον πολυχώρο Αθηναΐς.

Από 7 έως 11 Ιουνίου  2017 θα διαρκέσει η νέα ατομική  έκθεση με τίτλο "Latin Portraits" της  Κολομβιανής  εικαστικής δημιουργού  Julia Guerrero  ( Τζούλια  Γκερέρο )  στον Πολυχώρο  Πολιτισμού «Αθηναΐς» της  οδού Καστοριάς 34 - 36 στο Βοτανικό.                                                                                                 Η έκθεση θα παρουσιαστεί  στα πλαίσια του  Φεστιβάλ Λογοτεχνίας ΛΕΑ  που θα πραγματοποιηθεί  στο χώρο του  Ιδρύματος «Αθηναΐς». Η θεματολογία των έργων που θα εκτεθούν έχει αναφορά σε ελληνίδες και ιβηροαμερικανίδες διάσημες γυναίκες που το σημαντικό έργο τους έχει καταγραφεί στη διάρκεια των χρόνων.                                                            Ανάμεσα τους βρίσκονται η Shakira, η Frida Kalo, η Giokonta Beli,η Pilar Ροmero, η Μαριλένα Μαμιδάκη,η Μαρία Κάλας και άλλες. Ο θεωρητικός - ιστορικός τέχνης  Λεόντιος Πετμεζάς που θα προλογίσει την έκθεση  επισημαίνει:���������������������������������������������������������������������…

Στα εγκαίνια της ομαδικής έκθεσης “Tidal Flow Revisited” στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά ( Φωτορεπορτάζ ).

Ανέκαθεν η Τέχνη είχε την επίμονη επιθυμία να επανέρχεται στον ατελείωτο διάλογο της με την επιστήμη, την Κοινωνιολογία και τη φιλοσοφία της ζωής. Αυτό συνήθως συμβαίνει όταν η Τέχνη βρίσκεται σε κρίση, δηλαδή, όταν η δύναμη της ανάπτυξής της ή της εξέλιξής της – μέσω ενός συγκεκριμένου κινήματος, μιας συγκεκριμένης τάσης ή ενός συγκεκριμένου ύφους – βρίσκεται σε κίνδυνο.

Νέος διευθυντής της Myrό Gallery ο κ. Θάνος Λούδος.

Ο όμιλος του Myrό Antiques House βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει την ανάληψη των καθηκόντων του Διευθυντή της Myrό Gallery από τον κ. Θάνο Λούδο. Ο κ. Λούδος έχει ασχοληθεί συστηματικά και εκτεταμένα με το εμπόριο έργων τέχνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
«Υποδεχόμαστε με μεγάλη χαρά τον κ. Θάνο Λούδο στις τάξεις των ανθρώπων που στελεχώνουν νευραλγικές θέσεις στο Myro Antiques House και τις δραστηριότητές του και προσβλέπουμε σε μια ιδιαίτερα δυναμική συνεργασία με στόχο την ανάπτυξη στην Ελλάδα  και το εξωτερικό, με εφαλτήριο την Myro Gallery, μέσω της οποίας προβάλλουμε σταθερά τα 5  τελευταία χρόνια την νέα ελληνική ταυτότητα της Τεχνης», επισήμανε ο διευθυντής του Τομέας  Τέχνης του  Myrό Antiques House Group of Culture κ. Πάρης Καπράλος.
O Θάνος Λούδος γεννήθηκε στην Αλεξανδρούπολη και μεγάλωσε στην Θεσσαλονίκη. Έχει πτυχίο Οικονομικών Επιστημών και μεταπτυχιακές σπουδές στην Τέχνη, το Δίκαιο και την Οικονομία. Έχει παρακολουθήσει αρκετά σεμινάρια Ιστορίας της Τέχν…