Το ΚΕΝΤΡΟ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ-PANDOLFINI & ΣΙΑΤΕΡΛΗ Α.Μ.Κ.Ε. σας προσκαλεί στον χώρο τέχνης ETCH INK την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 7 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2020 στην έκθεση χαρακτικής : «ΠΡΟΣΩΠΕΙΑ-ΜΑΣΚΕΣ».

   

Εκθέτουν οι:

JUDY ATTWOOD, ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΒΕΛΕΤΖΑΣ,
ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ ΔΙΟΝΥΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΚΟΥ, ΛΕΝΑ ΜΗΤΣΟΛΙΔΟΥ, 
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΟΝΟΓΥΙΟΣ,
ΣΟΦΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ, 
ΔΗΜΗΤΡΑ ΣΙΑΤΕΡΛΗ, ΦΛΟΡΑΝΣ ΧΡΗΣΤΑΚΗ

Υπάρχει μια μάσκα για την οικογένεια, μία για την
κοινωνία, μία για τη δουλειά. Κι όταν είσαι μόνος απομένεις κανένας.
Luigi Pirandello, συγγραφέας
Η ηθοποιός Λιάνκα Παντολφίνι  αναφέρει σε κείμενο που συνοδεύει την έκθεση:
Αντικρύζοντας κάποιον που
φορά μια μάσκα,  άμεσα γεννιέται ένα
ερώτημα: ποιος βρίσκεται εκεί πίσω; Κι ακόμα: ποιόν πραγματικά βλέπω; την μάσκα
ή εκείνον που την φορά;
Η μάσκα κρύβει αυτόν που την
φέρει και έλκει όποιον την κοιτά. Τρομάζει και συνάμα μαγεύει.
Eίναι πλαστή, ένα πρόσωπο εικονικό αλλά
εξαιρετικά ζωντανό. Δεικνύεται ως άνθρωπος ενώ άνθρωπος δεν είναι.
Η μάσκα δύναται να λέει και
να πράττει ό,τι ο άνθρωπος δεν θα τολμούσε. Αποκαλύπτει, παρανομεί, υπερβαίνει.
Είναι ελεύθερη.
Σήμερα κάποιες μάσκες μας υπόσχονται μεταμόρφωση (μάσκες ομορφιάς), ή
μας σώζουν τη ζωή (μάσκες οξυγόνου).
Από τους αρχαίους χρόνους, οι
τύποι μάσκας-προσωπείων εμφανίζονται στις συλλογικές τελετουργίες όλων των
πολιτισμών επικαλούμενες
θεότητες, ζώα ή ανθρώπινες μορφές. Φορώντας τη μάσκα ο άνθρωπος χορεύει,
διηγείται, κατορθώνει να φτάσει σε άλλους κόσμους.



Οι JUDY ATTWOOD, ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΒΕΛΕΤΖΑΣ,
ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ ΔΙΟΝΥΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΚΟΥ, ΛΕΝΑ ΜΗΤΣΟΛΙΔΟΥ, ΙΩΑΝΝΗΣ
ΜΟΝΟΓΥΙΟΣ, ΣΟΦΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ, ΔΗΜΗΤΡΑ ΣΙΑΤΕΡΛΗ
και ΦΛΟΡΑΝΣ ΧΡΗΣΤΑΚΗ επιλέγουν ο καθένας την δική του, εντελώς
ιδιαίτερη, εικαστική ερμηνεία του «Προσωπείου- Μάσκας» δημιουργώντας μήτρες με
επιστρωματώσεις υλικών ή χαράσσοντας
σε
πλάκες μετάλλου, ακρυλικού και λινόλεουμ που στην συνέχεια τυπώνουν σε χαρτί
χαρακτικής με προσοχή  και φροντίδα και
εκθέτουν στο κοινό το αποτέλεσμα  της
δουλειάς στους στον χώρο τέχνης ΕΤ
CH INK στον
Λυκαβηττό.
Εγκαίνια:
Πέμπτη, 7 Φεβρουαρίου 2020,  20.00-22.30 ,
Διάρκεια
έκθεσης : Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου, έως Πέμπτη
6 Μαρτίου 2020



Ημέρες
& Ωράρια λειτουργίας της έκθεσης:
Δευτέρα, Πέμπτη
και Παρασκευή 16.00-20.30 & Σάββατο 11.00 -15.00
Χώρος
τέχνης ETCH INK, Αργυρουπόλεως 16 και Αρματολών & Κλεφτών 20, Λυκαβηττός
Πρόσβαση:
με ΜΕΤΡΟ/ στάση ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ, και με όλα
τα αστικά  λεωφορεία που διέρχονται από
λεωφ. Αλεξάνδρας, στάση ΙΚΑ.
Επικοινωνία:      www.athens-printmaking.com ,   info@athens-printmaking.com 
κιν. +30 6938786293, +30 6970701213



     

Τhe ATHENS
PRINTMAKING ART CENTER –PANDOLFINI & SIATERLI C.N.P.P invites you in the art
space ETCH INK
on Friday, February 7, 2020 in
the printmaking exhibition:

PROSSOPEIA- MASKS
Exhibitors:

Judy ATTWOOD,  Lefteris VELETZAS, 
Elizabeth DIONYSOPOULOS,  

Anastasia KONSTANTAKOU, Lena  MITSOLIDOU, 

Ioannis MONOGYIOS, Sofy
PAPADOPOULOU, 

Dimitra SIATERLI and Florence CHRISTAKIS.

“There is a mask for the family, one for
society, one for work. And when you’re alone you become no-one.”
Luigi Pirandello, author
Actress Lianca Pandolfini, in her text masks, states that:
Looking at someone wearing a mask immediately begs the
question: who is behind it? And yet: who do I really see? the mask or the one
who wears it?
The mask hides the wearer and attracts anyone who
looks at it. It scares and but also fascinates. It is fake, a virtual person
but extremely lively. It appears to be human while/but it is not human.
The mask can say and do what man would not dare. It
reveals, is unlawful, transcends. It is free.
Today some masks promise to transform us (beauty masks)
or save our lives (oxygen masks).
Since ancient times, types of facial masks have been
used in the collective rituals of all cultures relying on deities, animals, or
human beings. Wearing a mask, one dances, narrates, manages to reach other
worlds.
Judy ATTWOOD, Lefteris
VELETZAS, Elizabeth DIONYSOPOULOS, Anastasia KONSTANTAKOU, Lena  MITSOLIDOU, Ioannis MONOGYIOS, Sofy
PAPADOPOULOU, Dimitra SIATERLI and Florence CHRISTAKIS  each choose to create their own, very
special, artistic interpretation of “Prossopeia- Masks”, creating plates
using various different materials, engraving on metal, Plexi-glass and linoleum
plates which are then carefully printed on engraving paper to be exhibited to
the public at the ETCH INK art gallery in Lycabettus   (Athens)
Opening:
Thursday, February 7th, 2020, 20.00-22.30,
Duration of the exhibition: Friday 7th February to Thursday 6th March 2020
Exhibition opening days & hours: Monday, Thursday and Friday 16.00-20.30 &
Saturday 11.00-15.00
Art space ETCH INK, 16 Argyroupoleos
 and Armatolon & Klefton 20, Lycabettus
Access: by METRO / AMPELOKIPI stop, and by all buses passing by bus. Alexandra,
IKA stop.
Contact:
www.athens-printmaking.com
, info@athens-printmaking.com mob. +30 6938786293, +30 6970701213

Προσωπείο
– Μάσκα
Προσωπείο προσ- ωπείο, προσ- ορώ.
Ομοίωμα προσώπου. Προσωπείο φορούσαν οι αρχαίες θεότητες, φορούν  μύστες και μυούμενοι, φορούν οι ηθοποιοί του
αρχαίου και του σύγχρονου δράματος, φορούν οι υπερ-ήρωες.
Η maschera των Ιταλών, η mask των
Άγγλων, η masque των Γάλλων, είναι τα προσωπεία οι γελωτοποιών, των
μεταμφιεσμένων του καρνάβαλου, αυτών που προκαλούν το γέλιο, τον περίγελο, την
κοροϊδία. Αστειεύονται, αυτοσαρκάζονται, ειρωνεύονται, κοροϊδεύουν και
κοροϊδεύονται.
Προσωπείο – μάσκα ενδέχεται να
φορούμε κι εμείς οι θνητοί καθημερινοί άνθρωποι για να δείξουμε έναν εαυτό που
προσαρμόζεται στις συνθήκες και στα ζητούμενα των αναγκών που μας
παρουσιάζονται στην πορεία  του βίου μας.
Καλύπτεται ένας εαυτός που θέλει να παραμείνει κρυμμένος, αφανέρωτος.
Το προσωπείο προβάλλει μια
ταυτότητα «άλλη» από αυτήν που καλύπτει. Το κρυμμένο πρόσωπο προστατεύεται, το
προσωπείο ξεγελά τον θεατή του. Τον υποβάλλει, 
τον προβληματίζει, τον διασκεδάζει ή τον τρομάζει.
Το προσωπείο είναι ακίνητο,
σταθερό. Η έκφρασή του είναι παγιωμένη. Μιλά με μάτια ανοιχτά ή κλειστά, βλέπει
χωρίς να εκδηλώνεται. Προσποιείται, μιμείται κάποιον. Το προσωπείο ζωντανεύει
όταν κάποιος το φορά.
Μορφολογικά οι μάσκες μπορούν να
διαχωριστούν σε ανθρωπόμορφες και θηριόμορφες. Για την κατασκευή τους
χρησιμοποιήθηκαν όλων των ειδών τα υλικά: μέταλλα, ξύλα, οστά και όστρακα,
κέρατα και δέρματα, πέτρες και πηλός, υφάσματα, δέρματα και γούνες.
Στην δική μας δική μας εικαστική
πρόταση, στην έκθεση για τα Προσωπεία-
Μάσκες 
δημιουργούμε μήτρες  με χάραξη σε λινόλεουμ, χάραξη σε μέταλλο
ή  δημιουργούμε καλούπια με
επιστρωματωμένη επικόλληση υλικών. Στην συνέχεια οι μήτρες χρωματίζονται και
τελικά εκτυπώνονται σε αντίτυπα σε χαρτί, ύφασμα.
Δήμητρα
Σιατερλή
, εικαστικός
Αντικρύζοντας κάποιον που φορά μια
μάσκα,  άμεσα γεννιέται ένα ερώτημα:
ποιος βρίσκεται εκεί πίσω; Κι ακόμα: ποιόν πραγματικά βλέπω; την μάσκα ή
εκείνον που την φορά;
Η μάσκα κρύβει αυτόν που την φέρει
και έλκει όποιον την κοιτά. Τρομάζει και συνάμα μαγεύει.
Eίναι πλαστή, ένα πρόσωπο εικονικό
αλλά εξαιρετικά ζωντανό. Δεικνύεται ως άνθρωπος ενώ άνθρωπος δεν είναι.
Η μάσκα δύναται να λέει και να
πράττει ό,τι ο άνθρωπος δεν θα τολμούσε. Αποκαλύπτει, παρανομεί, υπερβαίνει.
Είναι ελεύθερη.
Σήμερα
κάποιες μάσκες μας υπόσχονται μεταμόρφωση (μάσκες ομορφιάς), ή μας σώζουν τη
ζωή (μάσκες οξυγόνου).
Από
τους αρχαίους χρόνους, οι τύποι μάσκας-προσωπείων εμφανίζονται στις συλλογικές
τελετουργίες όλων των πολιτισμών επικαλούμενες θεότητες, ζώα ή ανθρώπινες μορφές. Φορώντας τη μάσκα ο
άνθρωπος χορεύει, διηγείται, κατορθώνει να φτάσει σε άλλους κόσμους.
Λιάνκα Παντολφίνι, ηθοποιός


Συλλογή
γνωμικών
·       
Υπάρχει μια μάσκα για
την οικογένεια, μία για την κοινωνία, μία για τη δουλειά. Κι όταν είσαι μόνος
απομένεις κανένας.
 Luigi Pirandello, συγγραφέας
·       
Ο άνθρωπος είναι λιγότερο ο
εαυτός του όταν μιλάει ως ο εαυτός του. Δώσ’ του μια μάσκα και θα σου πει την
αλήθεια.
·       
Οι μάσκες αποκαλύπτουν. Δεν
αποκρύπτουν. Οι μάσκες φανερώνουν την επιθυμία σας, το πάθος σας, τους πιο
βαθείς και κρυφούς σας πόθους.
Chloe Thurlow, συγγραφέας
·       
Κρύψε
αυτό που είμαι και βοήθησέ με να βρω την μάσκα 
που περισσότερο αρμόζει στις προθέσεις μου.
William Shakespeare, θεατρικός συγγραφέας, ποιητής
·       
Ήξερα
ότι το καλό και το κακό είναι θέμα συνήθειας, ότι το προσωρινό παρατείνεται, τα
έξω πράγματα διεισδύουν στα έσω , και το προσωπείο, με τον καιρό, γίνεται το
πρόσωπο.
 Marguerite Yourcenar,
συγγραφέας
·       
Καλύτερα να μας
μισούν γι’ αυτό που είμαστε, παρά να μας αγαπούν για το προσωπείο που φοράμε.
              Jim Morrison, μουσικός
·       
Πόσα
προσωπεία πρέπει να βγάλουμε, μέχρι να φτάσουμε στο πραγματικό πρόσωπο;

Και βέβαια, αυτό δεν είναι πρόβλημα μόνο του ηθοποιού,
αλλά και πρόβλημα κάθε ανθρώπινης ύπαρξης.
Είμαστε
άνθρωποι ή
προσωπεία
 Malcolm Bradbury, συγγραφέας
·       
Όλοι φοράμε μάσκες· και έρχεται η
στιγμή που δεν μπορούμε να τις βγάλουμε χωρίς να ξεκολλήσει μαζί τους και το
πετσί μας
·       
Σου παρουσιάζομαι με μια μορφή
που είναι κατάλληλη για τη σχέση που θέλω να έχω μαζί σου.
·       
Η διασημότητα είναι μια μάσκα που
τρώει από μέσα το πρόσωπο.
·       
Καλό προσωπείο, σε δύσκολους καιρούς,
ο μύθος.
·       
Μόνο
την ώρα του θανάτου αποκτάμε την όψη μας χωρίς μάσκα, όπως μας έχει αχρηστεύσει
η ζωή και δεν μας θέλει πια.
Το αληθινό μας πρόσωπο είναι και το πιο άχρηστο.
 Μάνος Χατζιδάκις,  συνθέτης


Texts and sayings

Mask – mask, Body shield,
face, Facial casts.
Masks were worn by ancient gods and deities, mystics, actors in ancient
and modern drama and superheroes. The Italian “maschera”, the English “mask” or
the French “masque” are the masks of the jokers’ the disguise of those in a
carnivals, of people who provoke laughter and mockery. They are joking, being
sarcastic to themselves, ironic, mocking and self-mocking.
Facial masks may also be worn by ordinary everyday people to show a self
that adapts to the conditions, needs and demands presented to us in the course
of our daily lives. It covers a self that wishes to remain hidden, invisible.
The mask displays a “different” identity than the one it
covers.
The hidden face is protected; the mask deceives its viewer. It submits,
ponders, amuses or scares him.
The mask is motionless, transfixed. Its expression is frozen. It speaks
with its eyes open or closed, it sees without expression. It pretends, it mimes
someone.
The mask comes alive when someone wears it.
Morphologically, masks can be divided into anthropomorphic and beast-savage
ones. All type of materials are used: metal, wood, bones, shells, horns, stone,
clay, fabrics, skin and fur.
In our own artistic proposal in the exhibition Facial Masks”, we create plates with wood-engraving,
metal-engraving, or plates using laminated materials. The plates are then
inked-up and finally printed on paper or fabric.
 Dimitra
Siaterli
artist
Observing someone wearing a mask, the question is always, who is behind
it? But who do they truly see? The mask or the person who wears it?
The mask hides the one who wears it and attracts anyone who looks at it.
It scares yet at the same time it fascinates. Is fake, an iconic face
yet extremely lively. It suggests humanity yet it is not human.
The mask says and does what man does not dare do. It reveals, it becomes
unlawful, exceeds reality. It is free.
Today, some masks promise transformation (beauty masks), or they save
our life (oxygen masks)
Since ancient times, masks have been used in collective rituals of all
cultures relating to deities, animals, or human beings. The wearer of the mask
dances, narrates, manages to reach other worlds.
Lianca Pandolfini, actress
Collection of sayings:
• There is a mask for the family, one for society, one for work. And
when you’re alone you become no-one.
 Luigi Pirandello, writer
Man is least himself when he talks as his own person. Give him a mask,
and he will tell you the truth.
 Oscar Wilde, author
• Masks reveal. They do not hide. Masks reveal your desire, your
passion, your deepest and hidden desires.
Chloe Thurlow, writer
• Hide what I am and help me find the mask that best suits my
intentions.
William Shakespeare, playwright,
poet
• I knew that good and bad are a matter of habit, that the temporary is
prolonged and that the outside penetrates the inside ultimately, the mask eventually
becomes the face.
 Marguerite Yourcenar, writer
• Better hate us for who we are than love us for the clothes we wear.
 Jim Morrison, musician
• How many masks do we need to remove before we get to the real person?
And of course, this is not only a problem for the actor, but also a problem for
every human being.  Are we people or
persons? “
   Malcolm Bradbury, writer
• We all wear masks; and there comes a time when we can’t take them off
without peeling along with the mask our own skin.
 Edith Sitwell, poet
• I appear with a form that is relevant to the relationship I want to
have with you.
 Luigi Pirandello, writer
• Celebrity is a mask that eats from within the face.
John Apdik, writer &
critic
• Good mask (approach), in difficult times, the myth.
 Yiannis Ritsos, poet
• Only at the time of death do we become unmasked, as life has rendered
us useless and no longer wants us. Our true face is the most useless.
 Manos Hadjidakis, composer

Αξίζουν την προσοχή